نیرانما

مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی–وبینار آشنایی با محتوای دوره

مهندسی معکوس چیست؟

ابتدا معنا و مفهوم مهندسی معکوس را باهم بررسی می کنیم. همانطور از اسم مهندسی معکوس مشخص است، فرآیند معکوسی است که برای طراحی و یا بازیابی بردهای الکترونیکی سالم و یا حتی معیوب از آن استفاده می شود.

 

چه زمانی از مهندسی معکوس استفاده می کنیم؟

اگر به طرح دسترسی نداشته باشیم و در بعضی مواقع طراح هم در دسترس نباشد بهترین روش رفتن به سراغ مهندسی معکوس است. قدیمی بودن دستگاه ها دلیل دیگری است که باعث میشود به سراغ مهندسی معکوس برویم. دستگاه ها از بردهای الکترونیکی مختلف تشکیل شده اند و ممکن است پس از گذشت سالیان زیاد دچار مشکل شوند اما به علت قدیمی بودن نتوانیم به طرح آن ها دست پیدا کنیم؛ بنابراین در صورت مواجه شدن با این مشکلات مناسب ترین روش رفتن به سراغ مهندسی معکوس میباشد.

از جمله مهارت های مورد نیاز برای مهندسی معکوس و Redesign بردهای الکترونیکی تسلط کافی در حوزه الکترونیک ، مونتاژ و طراحی برد مدارچاپی می باشد.

 

محتوای این ویدئو 

در این وبینار یک ساعته، مهندس احمدرضا سعیدی مدرس آموزشگاه نیراسیستم؛ توضیحات کامل و تکمیلی در مورد فرآیند مربوط به مهندسی معکوس بردهای تک لایه و چند لایه را طی مثال های مختلفی مطرح کردند.

تماشای این ویدئو به علاقمندان حوزه سخت افزار و تعمیرات بردهای الکترونیکی پیشنهاد میشود. 

تفاوت بین تعمیرات و مهندسی معکوس بردهای مدارچاپی، نحوه ی شناسایی قطعه مبهم در برد، اهمیت مهندسی معکوس در صنعت و… از جمله مواردی بودند که در این وبینار مطرح شد. در نهایت زمانی برای پرسش و پاسخ علاقمندان در نظر گرفته شد و کاربران سوالات خود را مطرح کردند.

این وبینار میتواند پاسخ گوی بسیاری از سوالات شما در حوزه سخت افزار و مهندسی معکوس باشد.

دوره مهندسی معکوس در نیراسیستم

لازم به ذکر هست که دوره مهندسی معکوس در نیراسیستم بصورت کاملا عملی و سخت افزاری برگزار میشود.

اگر شما هم جز علاقمندان به یادگیری این مهارت هستید کلیک کنید:

دوره مهندسی معکوس 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا