الکترونیک و سخت افزاردسته‌بندی نشدهنیرابلاگ

PCB و چالش های روبروی آن

گرایش ها و چالش های برتر PCB

استفاده از بردهای مدار چاپی (PCB) ، به ویژه در لوازم الکترونیکی مصرفی ، همچنان در حال رشد است. تا حد زیادی ، این تقاضا از طریق تقاضای مصرف کنندگان الکترونیکی مدرن برای دستگاه های مینیاتوری و بسیار کارآمد مانند تلفن های هوشمند و پوششی ایجاد می شود. در برخی از بخشها مانند نظامی و پزشکی ، قابلیتهای پیشرفته خواسته های اصلی صنعت هستند. چنین خواسته هایی را می توان با بکارگیری و کشف مواد ، قطعات و تکنیک های تولید جدید بدست آورد.به نوبه خود ، صنعت PCB همچنان در عصر فناوری با فرصت ها و چالش هایی روبرو است. همچنین حداقل رساندن هزینه های تولید همچنان در اولویت اکثر سازندگان قرار دارد. با این حال ، از آنجا که صنعت از فناوری های روز استفاده می کند ، هزینه های تولید افزایش می یابد زیرا تولیدکنندگان با ارائه دهندگان خدمات فناوری همکاری می کنند تا از امکانات خود استفاده کنند و از این منحنی جلوتر باشند.
در حالی که پیش بینی روندهای دقیق آینده صنعت PCB دشوار است ، اما مشاغل با دیدگاه روشن می توانند با پذیرش چالش های قریب الوقوع و ایجاد راه حل هایی برای حل آنها ، نسل بعدی لوازم الکترونیکی را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهند. بهترین راه برای تعیین آینده ، بررسی چشم انداز موجود است. بنابراین ، اجازه دهید توجه خود را به روندهای برتر صنعت معطوف کنیم که بدون شک آینده صنعت الکترونیک را رقم خواهد زد.

بورد

اتصال تراکم بالا (HDI) در PCB :

تکنیک تولید HDI به دلیل تقاضای زیاد برای دستگاههای مینیاتوری با عملکرد بالا ، به ویژه در مورد مسیرهای مسیریابی ، اختراع شد. HDI قرار دادن لایه های کمتر روی یک برد را تسهیل می کند و سرعت انتقال سیگنال فوق سریع را افزایش می دهد.
با این حال ، فناوری HDI در تولید آثار با مشکلاتی روبرو می شود ، زیرا ممکن است در ناحیه کوچکتر مسیرهای بیشتری را مسیریابی کرده و مشکلات بیشتری مانند نویز را ایجاد کنید. بنابراین ، محققان باید تلاش کنند تا این چالش های HDI را برای پیشرفت فناوری حل کنند.

تراکم

نیاز به وسایل الکترونیکی کم مصرف

نگرانی های زیست محیطی نه تنها در طول فرایند تولید بلکه در طول چرخه عمر وسایل الکترونیکی حیاتی هستند. به حداقل رساندن مصرف انرژی یک راه انقلابی برای کاهش هزینه ها است و باعث می شود شرکت ها و مصرف کنندگان به سراغ ابزارهای کم مصرف بروند. تولیدکنندگان الکترونیکی باید فرآیندهای تولید سبز را بپذیرند و در عین حال وسایلی را بسازند که افراد با درآمد متوسط می توانند از عهده آنها برآیند.
گرایش به سمت وسایل الکترونیکی کم مصرف منجر به تقاضای زیاد برای فناوری های مرتبط مانند IC های ناظر ولتاژ شده است. پیش بینی می شود که افزایش مصرف انرژی در سراسر جهان باعث می شود مصرف کنندگان از اقدامات حفاظتی انرژی مانند استفاده از دستگاه های کم مصرف استفاده کنند.

ایجاد مشارکت های استراتژیک برای به حداقل رساندن هزینه های تولید PCB

مطالعه انجام شده توسط PricewaterCoopers (PwC) نشان داد که تولید قرارداد در حال تغییر و تحول قابل توجهی است. از آنجا که تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEM) به تدریج طراحی و توسعه محصول را با شرکت های خدمات تولید الکترونیک (EMS) منعقد می کنند ، هزینه های کلی را به حداقل می رسانند و هزینه های ثابت را به هزینه های متغیر تبدیل می کنند ، که جنبه قابل توجهی از تنظیم هزینه های تولید است.
این روند فرصت های بالقوه ای را برای شرکت های EMS ارائه می دهد تا آنها را قادر سازد تا در خطوط تجاری جدید سرمایه گذاری کرده و درآمد خود را افزایش دهند. اکثر تولیدکنندگان مدار چاپی در حال بررسی ادغام خدماتی هستند که سود بیشتری را ایجاد می کنند. از دید یک طراح ، آنها در حال ارائه خدمات طراحی بیشتر برای زیر مجموعه ها و محصولات نهایی هستند. از نظر کیفیت ، آنها خدمات آزمایش کیفیت خود را گسترش می دهند. به طور کلی ، هرچه خدمات بیشتری ارائه دهند ، بیشتر در طراحی PCB (JDM) و طراحی برون پردازی(ODM) مشارکت می کنند.
در حالی که ایجاد مشارکت استراتژیک از نظر اقتصادی سودمند است ، برای بهره مندی از این مزایا باید برخی عوامل را در نظر بگیرید EMS و OEM ها باید سبد مشتریان و محصولات موجود خود را ارزیابی کنند ، استراتژی های خود را با مدل های تجاری به خوبی هماهنگ کرده و پیشنهادات ارزشی را ارزیابی کنند تا از خواسته های مصرف کنندگان و تصمیمات مدیریتی اطمینان حاصل شود.

Pcb های قدرت بالا

در حال حاضر ، تمایل زیادی به مدارات قدرت بالاتر وجود دارد. مدارهای PCB با قدرت بالاتر مدارهایی هستند که می توانند بیش از ۴۸ ولت و بالاتر تغذیه کنند. سطوح ولتاژ بالا به ویژه در صفحات خورشیدی و خودروهای برقی مورد نیاز است. این دو برنامه برای حداکثر عملکرد به منبع انرژی بالا نیاز دارند.

لزوم تولید PCB سبز

با توجه به اینکه جهان همچنان تأثیر گرمایش زمین را احساس می کند ، مصرف کنندگان ، دولت ها و سازمان های غیردولتی فشار بیشتری را بر تولیدکنندگان وارد می کنند تا به روش های تولید سبز روی آورند. علاوه بر این ، آژانس های زیست محیطی در سراسر جهان در حال اجرای استراتژی های تجارت کربن هستند و تولید سبز را بیشتر پیش می برند.
با توجه به برنامه های بزرگ برای پیشبرد تحقیقات در زمینه تولید سبز ، تولیدکنندگان دارای گواهینامه ISO حتی در مناطقی که در محدوده پایین تر از مقیاس هزینه تولید نیستند ، مورد توجه بسیاری قرار خواهند گرفت.

اینترنت اشیا

اینترنت اشیا یک طراحی چند لایه است که نیاز به ارتباط سریع بین لایه ها و اجزاء دارد. این فناوری به طور گسترده در اداره خانه ها و محل کار هوشمند و نظارت و کنترل از راه دور کاربرد دارد. اصلی ترین مسئله تولید تابلوهای مدار چاپی اینترنت اشیا ، دستیابی به استانداردها و مقررات مختلفی است که تولید آنها را مشخص می کند.

تقاضا برای دستگاه های هوشمند همچنان در حال افزایش است

لوازم الکترونیکی هوشمند مانند تلفن های هوشمند و پوشیدنی ها در حال حاضر تقاضای زیادی دارند. با وجود اینکه ابزارهایی مانند تلفن های هوشمند چندین سال است که وجود دارند ، اما توانایی آنها در ارتباط با خانه های هوشمند ، ادارات و وسایل نقلیه خودران یک روند جدید است. این روند مشارکت استراتژیک بین تولید کنندگان PCB و ارائه دهندگان خدمات فناوری پیشرفته را برای تسریع در ایجاد PCB های دستگاه هوشمند تسریع می کند.
برای ارائه دهندگان خدمات فناوری ، این روند جریان های بیشتری برای ایجاد درآمد ایجاد می کند.
تولیدکنندگان PCB باید انعطاف پذیر و سازگار باشند تا در تقاضاهای الکترونیکی دائماً در حال تغییر ، از خط مقدم جلوتر باشند. آنها می توانند با پذیرش تغییرات عملیاتی و ایجاد طرز فکر فرصت طلبانه در بین کارگران خود ، از این تغییرات مصرف کننده سود ببرند. محققان بر این باورند که نوآوری می تواند از روند نزولی فروش در دسته بندی محصولات توسعه یافته مانند رایانه و تلویزیون جلوگیری کند.

iot

بیشتر بخوانید:پیشرفت سریع اینترنت اشیا با بردهای توسعه

نتیجه گیری

ما در مورد روندهای برتر PCB که صنعت الکترونیک را در سال ۲۰۲۱ و پس از آن به طور قابل توجهی شکل خواهد داد بحث کرده ایم. این روندها تکامل فن آوری تولید برد مدار چاپی را ادامه خواهد داد. آینده صنعت برد مدار روشن است و با عملکرد محصول و کوچک سازی شکل می گیرد. علاوه بر این ، آگاهی از محیط زیست و تنظیم هزینه های تولید نقش بزرگی در شکل گیری آینده این صنعت خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا