اخبار تکنولوژینیرانیوز

شبکه LoRa در حال پیاده سازی در آمریکای شمالی

همکاری شرکت سمتک و هلیم در توسعه LoRa

شرکت  Semtech، یک تامین ‌کننده پیشگام نیمه هادی های آنالوگ و نیمه هادی های سیگنال مختلط با عملکرد بالا و الگوریتم های پیشرفته است.

این شرکت برای توسعه یکی از بزرگ‌ ترین شبکه ‌های مبتنی بر پروتکل LoRa در آمریکای شمالی، با شرکت Helium همکاری می‌کند.

شبکه Helium در حال حاضر کاملا با پروتکل LoraWAN سازگار است و با بیش از ۸۰۰۰ توسعه دهنده نرم‌افزاری در دسترس جامعه فعال LoRa قرار دارد.

LoRa software building blocks for IoT development and deployments

Amir Haleem، مدیرعامل Helium و یکی از بنیانگذاران، گفت: “ما از کار با Semtech و ادغام پروتکل LoRa در معماری LongFi خود برای گسترش دسترسی به شبکه Helium بسار خوشحالیم.”

او افزود: “ترکیب فن‌آوری‌ ها و پلتفرم ‌های ما فرصت ‌های جدیدی را برای جامعه توسعه دهندگان LoRa برای ایجاد راه‌حل ‌های جدید IoT ، هم برای کسب و کارها و هم برای مصرف کنندگان فراهم می ‌آورد.”

 

هات اسپات هلیم

هات اسپات Helium یک ابزار سخت‌افزاری جدید است که به هر کسی امکان مالکیت و راه ‌اندازی یک شبکه بی‌ سیم IoT را می ‌دهد. با استفاده از تکنولوژی بلاکچین متن باز Helium، افراد ترغیب می ‌شوند تا هات اسپات های مبتنی بر Helium را مستقر کنند، این کار باعث شده تا:

همزمان ارز دیجیتال استخراج می ‌کنند و پوشش شبکه LoRa  را برای صدها مایل مربع فراهم می‌کنند. ​

شبکه هلیم، که در Q4 2019 معرفی شد، در بیش از ۷۴۵ شهر ایالات ‌متحده با بازارهای بزرگ در سراسر کشور، از جمله نیویورک، لس‌ آنجلس، شیکاگو، سان ‌فرانسیسکو، میامی و آستین موجود است. ​

Marc Pegulu، معاون IoT برای گروه محصولات بی ‌سیم و حسگری Semtech، گفت: “با توجه به تعهد Helium به استفاده از دستگاه ‌های LoRa ساخت Semitech و پروتکل LoRaWAN آن، استقرار گسترده یک شبکه LoRa در ایالات‌متحده در حال تبدیل شدن به یک واقعیت است.”

او افزود: ” مدل Helium بسیار نوآورانه است و نه تنها مشتریان را تحریک به مالکیت و اداره بخشی از شبکه می ‌کند، بلکه با استفاده از پروتکل LoRa که برای تغییر بازی برای توسعه دهندگان LoRa طراحی شده ‌است، تعهد به معماری متن باز را تقویت می ‌کند.”

ترکیب دستگاه‌ های LoRa با رویکرد منبع باز و توزیع ‌شده Helium برای ساخت یک شبکه همه جا حاضر برای همه سازندگان، به توسعه دهندگان، یا برنام ه‌ها اجازه می ‌دهد تا از تکنولوژی سازگار با LoWAN برای اتصال دستگاه‌ ها در سراسر کشور استفاده کند.

از زمان شروع حمل و نقل ملی در اکتبر ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۴۳۰۰ هات اسپات هلیم به فروش رسیده ‌است و این تعداد همچنان در حال افزایش است. ​

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا