نیرابلاگالکترونیک و سخت افزاربرنامه نویسی، کامپیوتر و IT

۵ دلیل برای کارآموزی !

تحصیل در دانشگاه‌هایی با درجه علمی بالا و داشتن معدل الف در دانشگاه موجب این نمی‌شوند که شما برای ورود به بازار کار تجربه‌ای کسب کنید.

متأسفانه خلأ بزرگی بین مطالب تدریس‌شده در دانشگاه و صنعت وجود دارد که می‌توان آن را با کارآموزی و کسب تجربه عملی در محیط‌های صنعتی جبران کرد و آماده ورود به بازار کار شد.

کارآموزی را می‌توان به برنامه رسمی برای ارائه تجربه عملی برای مبتدیان در یک شغل یا حرفه تعریف کرد.

مهم‌ترین عنصر کارآموزی، ادغام دانش تئوری با کاربرد و مهارت‌های عملی است.

شما مانند اکثر دانشجویان، پس از فارغ‌التحصیلی برای ورود به بازار کار تجربه کاری کافی ندارید. بنابراین، بارها و بارها مانعی بزرگ بر سر راهتان ظاهر می‌شود. مانعی به‌نام نداشتن سابقه کاری و رزومه قوی. اینجاست که اهمیت این نکته روشن می‌شود که چرا باید کارآموزی کرد.

شما در دوران کارآموزی علاوه بر آشنایی با شرایط و نحوه کار کردن، مشکلات و نیازهای محیط کار را نیز می‌شناسید.

 

دلایل زیر را مطالعه کنید و در اولین فرصت سری به آگهی‌های کارآموزی شغل دلخواهتان بزنید تا اولین گام مهارت آموزی خود را بردارید. کارآموزی در شرکت نیراسیستم

 

۱. با کارآموزی مسیر شغلی مورد علاقه خود را کشف کنید

علی‌رغم پیش‌بینی‌های لازم، داشتن چشم‌انداز، مشورت کردن و حتی برنامه‌ریزی‌های دقیق، باز هم با ورود به یک شغل ممکن است به این نتیجه برسید که در انتخاب خود اشتباه کرده‌اید.

ممکن است ویژگی‌های شخصیتی شما به‌گونه‌ای باشد که پس از ورود به شغل مورد علاقه و صرف زمان و هزینه‌های بسیار، به این نتیجه برسید که اساساً انتخابتان مناسب شما نبوده است.

از همین‌رو، کارآموزی به شما این امکان را می‌دهد که علاقه، استعداد و توانایی‌های خود را کاملاً واقع‌بینانه ارزیابی کرده و در صورت تشخیص اشتباه، مسیر خود را تغییر دهید.

داشتن یک نقشه راه می‌تواند شما را در رسیدن به هدفتان راهنمایی کند. شما می‌توانید ویدیو رایگان نقشه راه مهندسی برق را از طریق مدرسه آنلاین نیراسیستم مشاهده کنید.

کارآموزی

کارآموزی در واحد فنی نیراالکترونیک

۲. ارتقا مهارت‌های کاربردی و اعتمادبه‌نفس در کار

بخش اعظم رشته‌های تحصیلی در ایران به‌نحوی طراحی شده‌اند که پس از فارغ‌التحصیلی کمترین میزان مهارت را برای انجام شغل مرتبط خواهید داشت. یک دانشجوی مهندسی برق را تصور کنید که پس از ۴ سال تحصیل، هنوز قطعات الکترونیکی را مونتاژ نکرده و کار با ابزار و تجهیزات الکترونیکی را بلد نیست.

به‌ناچار باید قبول کنید که در ابتدای راه تجربه کافی ندارید و با مهارت‌ها و جزئیات انجام شغل دلخواهتان آشنا نیستید.

پس کارآموزی بستری فراهم می‌کند که حین یادگیری، خودباوری شما افزایش یافته و بیش از پیش، برای ورود به فرصت‌های شغلی بهتر و عالی‌تر آماده شوید.

 

۳. داشتن رزومه کاری مناسب برای ورود به صنعت

قرار گرفتن در موقعیت یک کارآموز از راه‌های زیادی شانس موفقیت شغلی و استخدام شدنتان را چندبرابر می‌کند. به این صورت به مدیرانی که رزومه خود را برای آنها ارسال می‌‎کنید این نکته را خاطرنشان می‌کنید که: من فردی پرانگیزه، مشتاق و اهل عمل هستم. به انواع مهارت‌های نرم مانند مدیریت زمان، ارتباط مثبت و … در طول کارآموزی دست یافته و با مهارت‌های متعددی که آموخته‌ام، قادر هستم از پس فرصت شغلی در شرکت به‌خوبی برآیم.

پیشنهاد می‌کنیم برای نوشتن یک رزومه جامع که گویای مهارت‌های شما به کارفرما باشد، ویدیو اصول رزومه‌نویسی را از طریق مدرسه آنلاین نیراسیستم مشاهده کنید.

 

۴. گستردگی دایره ارتباطی 

محیطی که در آن مشغول به کارآموزی هستید، حتی اگر به‌قدر کافی محیطی پویا و آموزنده نباشد، باعث می‌شود با افراد شاغل در آن زمینه آشنا شوید و اصطلاحاً راه و چاه ارتباط با سایر مدیران موفق را بیاموزید.

البته روی دیگر این امر این است که شما ضمن آشنایی با سایر افراد و داشتن همکاران متعدد، در صورت بروز توانمندی‌ها و اثبات اشتیاق خود به کار، از سوی همان کارفرما پیشنهاد انعقاد قرارداد کاری مطلوبتان را دریافت می‌کنید و چه چیزی بهتر از این! با شناختی که از کارفرما و محیط شرکت دارید می‌توانید همکاری خود را ادامه دهید یا با احترام کامل، چنین پیشنهادی را نپذیرید.

کارآموزی

کارآموزی در واحد فنی نیراالکترونیک

۵. کسب تجربه رفتار سازمانی

کار در بخش‌های فنی یک شرکت، تجربه متفاوتی را در زمینه رفتار سازمانی و تعامل با سرپرست و همکاران فنی ایجاد می‌کند و این امکان را برای موقعیت شغلی آینده‌تان فراهم می‌کند تا روابط مطلوب‌تری داشته باشید.

 

نکاتی که می‌بایست در کارآموزی رعایت کنید:

  • توجه به ارتباط مثبت و گسترش روابط همکاری با سایرین
  • شرکت در جلسات کاری و آموزشی
  • ورود و خروج به‌موقع و منظم
  • توجه به مقررات شرکت و رعایت قوانین مثل یک کارمند
  • عدم بیان مشکلات و مسائل خانوادگی و شخصی در محیط کار
  • پرهیز از گفتن جمله «از پسش برنمیام» در مورد کاری که جزو وظایف شماست
  • پرهیز از دخالت و اظهار نظر در کارهای سایرین
  • عدم سرگرم کردن خود با گوشی تلفن همراه و اتلاف وقت
  • عدم پرسش از مسائل شخصی همکاران و مدیر مانند میزان درآمد و حقوق دریافتی

کارآموزی در نیراسیستم

نیاز صنعت و بازار کار به جذب نیروهای دارای مهارت و صلاحیت فنی رو به افزایش است. متأسفانه به‌دلیل ضعف نظام آموزشی، اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارای مهارت مورد نیاز صنعت به‌صورت مطلوب نیستند و فاصله عمیقی میان صنعت و دانشگاه وجود دارد.

مرکز آموزش نیراسیستم برای جبران این خلأ بزرگ و در راستای توسعه مهارت‌های مورد نیاز افراد جهت ورود به صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به اجرای طرح‌های کارآموزی ویژه دانشجویان رشته مهندسی برق و کامپیوتر نموده است.

متقاضیان کارآموزی در هر سطحی می‌توانند نسبت به توانمندسازی و تقویت مهارت‌های خود اقدام کنند.

ثبت‌نام کارآموزی در نیراسیستم 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا