نیرانما

برنامه نویسی C و چالش تعیین سطح – بخش اول

چرا به تعیین سطح برنامه نویسی نیاز دارم؟

از پرتکرار ترین پرسش هایی که از سوی علاقمندان دوره های برنامه نویسی ، به ویژه برنامه نویسی C و دوره های میکروکنترلر محور دریافت میکنیم ، این است که :

سطح لازم و اولیه برای گام نهادن در این مسیر چه سطحی است؟

واحد برنامه نویسی را در دانشگاه گذرانده ام، آیا آماده شروع دوره های برنامه نویسی پیشرفته و یا دوره های میکروکنترلری هستم؟ یا نیاز است تا مجددا به آموزش برنامه نویسی C بپردازم؟

پاسخ به این سوالات زمانی میسر است که شما به درک کاملی از سطح فعلی برنامه نویسی خود برسید . از آنجا که بسیاری از متقاضیان ، قبلا واحد برنامه نویسی را گذرانده اند ، متاسفانه ممکن است که دچار تصوری اشتباه از سطح برنامه نویسی خود شوند . اگرچه بذیهس است که این موضوع ارتباط مستقیمی با کیفیت آموزش و عملکرد شما دارد . بنابراین، اگر زمان کافی و مطلوب را برای آموزش برنامه نویسی گذاشته اید، قطعا سطح قابل قبولی خواهید داشت .

 

هدف از این چالش چیست؟

دانستن این موضوع که در حال حاضر دقیقا در چه جایگاهی از برنامه نویسی قرار دارید دیگر کار دشواری نیست . در دسته ویدیو های چالش سطح برنامه نویسی ، مهندس یادگاری چالش هایی را برای سنجش سطح شما مطرح کرده اند.

این ویدئو در حقیقت اولین مرحله سنجش سطح شماست. مهندس یادگاری برنامه روشن و خاموش کردن LED با کلید را از صفر نوشته اند. اگر که در تمامی مراحل این برنامه به خوبی متوجه جزئیات کد و الگوریتم آن شده اید، تبریک میگوییم. شما اولین مرحله چالش را به خوبی پشت سر گذاشته اید. و در حقیقت سطح برنامه نویسی شما در سطح مقدماتی است.

برای مشاهده بخش بعدی ویدئو های چالش برنامه نویسی کلیک کنید:

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

بخش پنجم

بخش ششم

بخش پایانی

اما اگر درک جزئیات برنامه نوشته شده برایتان سخت است و یا اینکه سوالاتی برایتان ایجاد شده است . به شما پیشنهاد میکنیم تا قبل از گام نهادن در مسیر سیستم های نهفته ، ابتدا دانش برنامه نویسی و سطح خود را ارتقا داده ، سپس وارد این مسیر جذاب شوید.

در صورتی که علاقمند هستید ما شما را در این مسیر یاری کنیم ،دوره برنامه نویسی Embedded C مقدماتی ، انتخاب مناسبی برای شروع شما خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا