نیرانما

برنامه نویسی STM8- وبینار آشنایی با محتوای دوره

میکروکنترلرهای STM8 میکروکنترلرهای ۸ بیتی همه منظوره از STMicroelectronics (STM) هستند. STM عمدتاً به خاطر خط میکروکنترلرهای ۳۲ بیتی ARM Cortex – STM32s معروف است. میکروکنترلرهای STM8 به ندرت در این زمینه مورد بحث قرار می گیرند. با این حال، MCU های STM8 قوی هستند و مهمتر از همه آنها دارای ویژگی های سخت افزاری زیادی هستند. به جز هسته ARM، معماری ۳۲ بیتی، عملکرد و برخی تفاوت های جزئی، STM8 ها شباهت های جانبی زیادی با STM32 دارند.

چرا از میکروکنترلر STM8 کمتر استفاده می شود؟

STM8 ها به همان اندازه یا گاهی اوقات بیشتر از PIC ها و AVR ها در همه زمینه ها مطابقت دارند. برخلاف PIC ها و AVR ها، STM8 ها را بیشتر در بسته های مختلف SMD دیده میشوند. تنها تعداد انگشت شماری از تراشه‌های STM8 در بسته‌های پلاستیکی Dual-Inline Package (PDIP) در دسترس هستند. بنظر می آید که این دلیل بزرگی است که بیشتر صنایع کوچک و علاقه‌مندان به آن به اندازه سایر خانواده‌های ۸ بیتی از آن ها استفاده نمی‌کنند. مردم دوست دارند پروژه های آزمایشی خود را ابتدا در بردبردها، PCB های آزمایشی یا تخته های نواری راه اندازی کنند، سپس برای تولید توسعه دهند. برای مقابله با این مشکل، STM چندین برد مقرون به صرفه STM8 Discovery (Disco) را برای شروع کار ارائه کرده است.

در این وبینار مهندس میرقاسمی، درمورد کاربردها، مزایا، معایب این میکروکنترلر، کامپایلرهای مورد استفاده و…توضیحات کاملی را ارائه میدهند.

اگر علاقمند به یادگیری برنامه نویسی میکروکنترلر STM8 هستید، این وبینار میتواند دید وسیع تری در این زمینه به شما دهد.

آموزش ویدیویی میکروکنترلر STM8

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا