اینترنت اشیانیرابلاگ

اینترنت اشیاء (IOT) چیست؟ محتوای فوربس

اینترنت اشیاء (IOT) درحال تبدیل شدن به یک موضوع مکالمه به طور افزاینده ای (محسوسی) در محل کار و خارج از آن است. این مفهومی است که نه تنها می تواند بر نحوه زندگی ما تأثیر بگذارد بلکه بر نحوه کار ما نیز تأثیر بگذارد.

اینترنت اشیاء دقیقاً چیست و در صورت وجود چه تاثیری روی شما خواهد گذاشت؟

در مورد “اینترنت اشیاء” پیچیدگی های زیادی وجود دارد ، اما من می خواهم با اصول جلو بروم. بسیاری از مکالمات فنی و مرتبط با سیاست در حال انجام است اما بسیاری از افراد هنوز هم سعی می کنند پایه و اساس این مکالمات را درک کنند. بیایید با درک چند چیز شروع کنیم.

اینترنت با پهنای باند بالا به طور گسترده ای در دسترس است ، هزینه اتصال در حال کاهش است ، دستگاه های بیشتری با قابلیت های Wi-Fi و سنسور های تعبیه شده در آنها ایجاد می شود ، هزینه های فناوری کاهش می یابد و نفوذ گوشی های هوشمند بسیار شگفت آور است. همه این موارد یک طوفان کامل برای اینترنت اشیا ایجاد می کند.

بنابراین اینترنت اشیا چیست؟

به زبان ساده ، این مفهوم اتصال اساسی هر وسیله با کلید روشن و خاموش به اینترنت (و / یا به یکدیگر) است. این شامل همه چیز از قبیل تلفن همراه ، دستگاه های قهوه ساز ، ماشین لباسشویی ، هدفون ، لامپ ، دستگاه های پوشیدنی و تقریباً هر چیز دیگری است که فکر کنید. این امر همچنین در مورد اجزای ماشین آلات ، به عنوان مثال موتور جت هواپیما یا مته یک سکوی نفتی اعمال می شود.

همانطور که اشاره کردم ، اگر سوئیچ روشن و خاموش داشته باشد ، احتمال اینکه بتواند بخشی از اینترنت اشیا باشد ، وجود دارد. شرکت تحلیلگر گارتنر می گوید که تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۶ میلیارد دستگاه متصل وجود دارد …

این تعداد زیادی اتصال است (حتی برخی این تعداد را بیش از ۱۰۰ میلیارد تخمین می زنند). اینترنت اشیا یک شبکه عظیم از “اشیاء” متصل است (که شامل افراد نیز می شود). رابطه بین افراد-مردم ، افراد-اشیاء و اشیاء-اشیاء خواهد بود.

این چگونه بر شما تأثیر می گذارد؟

قانون جدید برای آینده این است: “هر چیزی که بتواند به هم متصل شود ، به هم متصل خواهد شد.”

اما چرا می خواهید روی زمین این همه دستگاه متصل با هم صحبت کنند؟ مثالهای زیادی برای اینکه این حالت چگونه به نظر می رسد یا مقدار بالقوه آن ممکن است باشد ، وجود دارد. به عنوان مثال بگویید که در حال رفتن به یک جلسه هستید. اتومبیل شما می تواند به تقویم شما دسترسی داشته باشد و از قبل بهترین مسیر را می داند. اگر ترافیک سنگین باشد ممکن است اتومبیل شما متنی را برای طرف مقابل ارسال کند و آنها را از تأخیر خود مطلع کند.

اگر ساعت زنگ دار شما را ساعت ۶ صبح بیدار کند و سپس به دستگاه قهوه خود اطلاع دهد که شروع به دم کشیدن قهوه برای شما می کند ، چه می کنید؟

اگر تجهیزات دفتری شما از کمبود لوازم خود مطلع شده و به طور خودکار تعداد بیشتری از آنها را دوباره سفارش دهد ، چه می کنید؟

اگر دستگاه پوشیدنی که در محل کار استفاده می کنید به شما بگوید که چه زمانی و کجا بیشترین فعالیت و تولید را داشته اید و این اطلاعات را با دستگاه های دیگری که هنگام کار استفاده می کردید به اشتراک بگذارد چه می کنید؟

بیشتر بخوانید : بهبود عملکرد و امنیت در دستگاه‌های پوشیدنی IoT

بازکردن قفل بهره وری برای دهه بعدی

در مقیاس گسترده تر ، اینترنت اشیاء را می توان برای مواردی مانند شبکه های حمل و نقل اعمال کرد: “شهرهای هوشمند” که می توانند به ما در کاهش ضایعات و بهبود کارایی برای مواردی مانند استفاده از انرژی کمک کنند. این به ما کمک می کند تا نحوه کار و زندگی خود را درک و بهبود بخشیم. نگاهی به تصویر زیر بیندازید تا ببینید که چنین چیزی می تواند چگونه باشد.

اینترنت اشیاء اجازه می دهد تا فرصت ها و اتصالات تقریباً بی شمار اتفاق بیفتد ، که بسیاری از آنها را حتی نمی توانیم به تأثیر امروز فکر کنیم یا به طور کامل درک کنیم. دشوار است که بفهمید اینترنت اشیاء چگونه و چرا اینقدر موضوع مهمی است. مطمئناً راه را برای بسیاری از فرصت ها بلکه بسیاری از چالش ها نیز باز می کند. امنیت مسئله مهمی است که اغلب اوقات مطرح می شود.

در آخر…

با اتصال میلیاردها دستگاه به یکدیگر ، افراد برای اطمینان از ایمنی اطلاعات خود چه کاری می توانند انجام دهند؟

آیا کسی قادر خواهد بود توستر شما را هک کرده و از این طریق به کل شبکه شما دسترسی پیدا کند!؟

اینترنت اشیاء همچنین پای شرکت های سراسر جهان را در برابر تهدیدهای امنیتی بیشتر باز می کند. سپس ما مسئله حریم خصوصی و به اشتراک گذاری داده ها را داریم. این موضوع حتی امروز یک دکمه داغ (مسئله مهم) است ، بنابراین می توان تصور کرد که وقتی صحبت از چندین میلیارد اتصال دستگاه است ، چگونه مکالمه و نگرانی تشدید می شود.

مسئله دیگری که به طور خاص بسیاری از شرکت ها با آن روبرو خواهند شد ، مقادیر زیادی داده است که همه این دستگاه ها تولید می کنند. شرکت ها باید راهی برای ذخیره ، ردیابی ، تجزیه و تحلیل و درک مقدار زیادی از داده های تولید شده کشف کنند.

حالا که چی؟ گفتگوها در مورد اینترنت اشیا (و چندین سال است) در سراسر جهان در حال انجام است ، زیرا ما می خواهیم بفهمیم این چگونه بر زندگی ما تأثیر می گذارد.

ما همچنین سعی می کنیم بفهمیم که فرصت ها و چالش های زیادی وجود دارد زیرا دستگاه های بیشتری به IoT می پیوندند. در حال حاضر بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم آموزش خود در مورد اینترنت اشیاء و تأثیرات بالقوه قابل مشاهده بر نحوه کار و زندگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا